Начална страница

събота, 11 февруари 2012 г.

Свински черен дроб по селски


В тези мразовити дни, обичам да готвя пикантни и силно ароматни ястия, сосче с препечена филийка, които с чаша червено вино ми сгряват сетивата. Предпочитам да е нещо бързичко, тип "аламинут" и да не заседявам дълго пред печката. Навън прехвърча сняг, а още не се е стопил стария. Мрачно и сиво е. Усещането, че си у дома - на топло, че не бързаш за никъде и мързеливо като котката ни се отпускаш пред някой хубав филм или друго приятно занимание. 





Необходими продукти:
  • 800г свински черен дроб; 
  • 300 – 400 г пресни гъби печурки; 
  • 1-2 бр. стръкове праз; 
  • 2-3 бр. моркови; 
  • 150 г бяло вино; 
  • 4-5 бр. печени пиперки; 
  • 150 г доматен сок или стерилизирани домати; 
  • 5-6 бр. скилидки чесън; 
  • Олио; 
  • Черен пипер; 
  • Бахар; 
  • 1-2 бр. дафинови листа; 
  • Чубрица. 
  • Червен пипер; 
  • Сол; 
  • Брашно; 
  • Магданоз. 


Начин на приготвяне:

Подготвяме и нарязваме всички продукти предварително, защото ястието се готви бързо. Дробът, нарязан на хапки се овалва в брашно. 

Задушаваме в олиото морковите, праза и чесъна. Добавяме дроба и леко запържваме. Подправяме със сол (някой казват, че дроба се посолява накрая), черен пипер, бахар, дафиновия лист и виното и варим до изпаряване на течността или ако тя е в повече - до полуготовност на дроба. 


Добавяме нарязаните на едро чушки, домати (сок или пюре) и гъби. Ако ястието е останало по-течно, добавяме малко брашно, разбъркано в хладка вода. След малко прибавяме и червения пипер и чубрицата. 

Оставяме всичко да къкри на тих огън, до пълна готовност. Сваляме ястието от котлона и добавяме нарязан магданоз. 


Сервираме ястието топло с червено вино. Дано Ви е вкусно!


Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми.

18 коментара:

  1. Значи не само аз примъквам тонове зеленчуци вкъщи и все свършват.
    Прекрасно ястие, Или!Пъстро, ароматно, питателно, сгряващо !
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, ако нямам изобилие от зеленчуци не мога да готвя ...и много подправки разбира се!

    ОтговорИзтриване
  3. Ей това е! Прекрасно, вкусно, изкушаващо!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Има яденета, които ги ям, защото съм гладна, а за други - като това например съм гладна да го ям по - често в студените дни, с чаша червено винце.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А кога се слагат гъбите? Че ми останаха...

      Изтриване
    2. Мммм, аз наистина съм пропуснала да напиша за гъбките. Добавяме ги края, заедно с чушките и доматите, че иначе ще се свият много и направо ще се обезличи вкуса им. :)

      Изтриване
  5. На снимките ми се струва, че има и картофки, а никъде ги няма в рецептата? Това би станало прекрасно и в глинен съд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Категорично няма картофки в тази гозба. Това, което вероятно ви прилича на тях е едро нарязаните стръкове на праза.
      За глинения съд съм абсолютно съгласна, но аз за съжаление нямам голям глинен гювеч, за да го приготвя там на бавен огън.

      Изтриване
  6. Извинявам за въпроса, но не разбрах оваляният в брашно черен дроб пържи ли се в тигана преди зеленчуците или се добавя в изпържените лук и моркови суров?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добавя се суров, директно при позапържени моркови и лук. Брашното е за леко сгъстяване на сосчето по-късно. Не е проблем ако не сложите изобщо или го добавите към края на готвенето. Дано ви е вкусно! :)

      Изтриване
  7. Izvinqvam se che Pisa Na latineca,no nqmam bg ,taaa, vuprosa mi e kude Sa lubimite mi gibki v schemata???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добавяме ги края, заедно с чушките и доматите, че иначе ще се свият много и направо ще се обезличи вкуса им. :)

      Изтриване
  8. това е някакав ужас,мисля че няма да мога да спра докато не свьрши

    ОтговорИзтриване
  9. Днес приготвих ястието и се получи невероятно апетитно а семейството ми си облизаха пръстите.Вече ще го приготвям по този начин.Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Трябва да си припомня как съм сготвила тук. Напоследък го правя запечен в тава със зеленчуците. Става също много хубав и крехък...дори снимки съм подготвила, но кога ли ще ги публикувам?!

      Изтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...