Начална страница

неделя, 20 февруари 2011 г.

Филе от Пангасиус на фурна



Необходими продукти:
  • 4 филета;
  • 1 лимон;
  • 4 малки глави лук;
  • 8 едри склидки чесън;
  • сол , черен пипер;
  • фолио за печене или пликове за печене.


Начин на приготвяне: 

Всяко от филетата се посолява съвсем леко (по желание) и се слага в отделно парче фолио върху канапе от по 2 склидка чесън и 1 глава лук нарязани на едро. Върху рибата се поставят няколко кръгчета лимон и се увива добре, нареждат се в тавичка и се пекат във фурната 20 минути на 200 градуса. Рибата ставя невероятно крехка, сочна и вкусна. 

Бележки: 

* Рецептата може да се изпълни с всякакви видове бели риби. 
* Когато рибата е готова отстранявам лимона, но по желание може да се консумира и с него. 
* Може да се добавят и някакви подходящи зелени подправки по време на печенето, но аз за момента все още нямам идея какви точно, ще експериментирам. Мисля да опитам с пресен копър, босилек, риган, естрагон, магданоз (въпреки, че не го понасям), розмарин. 





Реших да импровизирам в технологията на приготвяне на ястието, продуктите са си същите.

Аз разполагах с 1 кг рибно филе или 3 половинки от рибата. Все едно, пропорциите тук сякаш не са от особенно значение.
Използвах вместо фолио, пликчета за печене. Не е някаква новооткрита хитрина, но за мен е голямо удобство в кухнята ми - пека често в пликчета за печене. Няма мръсна фурна, няма загорели тавички! И храната не се пресушава, макар, че не слагам мазнина при приготвянето.
Нарязох лука и скилидките чесън на шайби и започнах нареждане на пластовете  от продукти в следната последователност: шайби лук, рибно филе, сол и черен пипер, шайби лук и чесън, 2-3 шайби лимон, рибно филе...Завърших с резани лук. Почистих моркови и заедно с останалия нарязан лук, вмъкнах всичко в плика за печене, като не забравих да оставя “дюзичка – отвор”, за да се вентилира и изравнява температурата. В противен случай ще се пукне при печенето. Може да се добавят нарязани картофи или други зеленчуци по желание.
След като опекох рибата я оставих добре да си “почине” в пликчето. След като е поизстинала, вече не седи на пластове, а се превръща в компактно голямо парче риба и при сервиране процедираме като при разрязване на месно руло. Всъщност някой ден ще пробвам да приготвя ястието и с пилешко филе и съм убедена, че ще се получи много вкусно, както и с рибното филе.

Нареждане на отделните пластове
Наредени филе, лук, чесън и зеленцуци


Подготовката на ястието в пликове за печене

Готовото рибно ястие








22 коментара:

  1. Онемях при вида на така приготвения пангасиус! Вкъщи обичаме рибка и готвя доста често. Когато мъжът ми донесе пангасиус, съм обикновено в чуденка, как да го сготвя пак и пак. Това, което предлагаш ти, изглежда първо изключително красиво, цветно, а и не се съмнявам, че е страхотно вкусно.:-) Поздравления за прекрасната презентация на ястието и красивите снимки!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Moni благодаря! Ястието се приготвя лесно. Винаги е радост за очите ми, когато се получават вкусни съчетания от цветни и разнообарзни продукти, най-вече зеленчуци...А кокретно за тези снимки голям принос има дъщеря ми, така, че комплиментите са за нея. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно ястие. Благодаря за подробното описание и снимки. Поздравления.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря, обичам да експериментирам. Получи се вкусно.

    ОтговорИзтриване
  5. izglejda naistina mnogo vkusno i mnogo krasivo....bravo za dobrata ideia

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тази рецпета по статистиката на блога ми е една от най-харесваните. Предполагам, че принос към това имат и снимките на ястието, които направи дъщеря ми. И аз ги харесвам и заради това качих доста от тях. Сгответе си рибката, наистина е вкусна.

      Изтриване
  6. Отговори
    1. Благодаря! Аз май съм позабравила вкуса на тази рецепта. Трябва да си я припомня като я сготвя отново. :)

      Изтриване
  7. Здравейте ! Пиша но не знам дали някой ще ми отговори :( .Не разбрах дали се слага вода на рибата :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, разбира се, че ще ви отговоря.
      В тези пликчета, когато готвя, никога не добавям вода. Храната си остава сочна и не може да изсъхне при печене тъй като пликчето не позволява да се изпарява водата. Оставям малко "коминче", т.е. не стягам плътно отвора и така парата по малко се изпуска, докато се пече, за да не се пукне торбичката. А ако сложите вода и част от парата не излиза, ще получите ефекта на варене в ястието.

      Изтриване
  8. Ami ako se polzva folio nujno li e da se doliva voda ili maznina

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Предполагам, че не. Зависи колко добре е завито фолиото все пак. Рибата си пуска много вода, а мазнината е на вкус.

      Изтриване
  9. приготвих рецептата и установих че е много вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно. Много ме зарадвахте, че ви е било вкусно!

      Изтриване
  10. току-що я тествах... УНИКАЛНО Е, браво бейби! за втори път през живота си готвя риба и това стана много по-вкусно от първия (което беше традиционна португалска рецепта за бакаляо). Сега само тествах, за да съм сигурен, че става за ядене, довечера ще видя и реакцията на мацката и пак ще докладвам :) мучас грасиас за супер лесната рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, че хубав комплимент за мене - благодаря! :)
      Тази рецепта май е най-харесваната и посещавана от всичко публикувано в блога. Аз я направих някак набързо и вече дори не помня вкуса й. Ще взема да я прочета и да си приповня какво съм правила и пак да си я сготвя...щом казвате, че е толкова вкусно. :)
      Мацката остана ли доволна освен от компанията и от ястието, което е приготвено за нея с толкова любов?

      Изтриване
  11. Анонимен9 май 2013 г., 19:07

    Поздравления за рецептата :-) Облизвам си пръстите :-)
    Ани :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ани! :)
      Дано си я сготвила. Това е една от публикациите ми, която много се харесва от тези, които са се отбили в блога ми. Чудя се дали заради рецептата или снимките, или пък заради продуктите?!
      Поздрави!

      Изтриване
  12. С пресен дивесил става разкошно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурно, бих опитала, но трябва да разполагаш с него в точния момент. :)

      Изтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...