Начална страница

понеделник, 26 декември 2011 г.

Баница с тиква (тиквеник) с готови кори


Ето че Бъдни вечер и Коледа дойдоха! За много от нашите деца това е пвълнуващо посрещане на този светъл християнски празник! Тази баница е лесна за приготвяне, но много вкусна и традиционно меню от 7 основни ястия за святата нощ. Също така не забравяйте да украсите с усмивка вашата трапеза, за да бъде празника за сътрапезниците ви вълшебен. На Бъдни вечер традицията повелява да се опита от всички ястия, да не се става от масата преди всички да са завършили вечерята си и да не се прибира след това, за да остане за Богородица. Разбира се, най-приятната за децата традиция е, да се събере цялото семейство около празнична трапеза и да се разчупи питката с паричка.


Необходими продукти:
  • 1 кг настъргана тиква;
  • 500 гр фини точени кори;
  • 200 гр орехови ядки (смлени или нарязани);
  • 300 гр захар;
  • 250 мл растителна мазнина (олио);
  • 1-2 ч.л. смляна канела;
  • 1 пак.ванилия.



Начин на приготвяне:
В тенджерка с незалепващо покритие в малко мазнина, задушете настърганата на едро ренде тиква до омекване.
Охладете я и прибавете към нея канелата, ванилията, ядките и захарта, разбъркайте. Опитвайте и ако не ви достига нещо на вкуса, добавете го и разбъркайте.
Намажете с растителна мазнина тавата и поръсете лекичко с брашно, за да предотвратите залепване.


Разстелете всяка кора поотделно (една по една) върху влажна памучна кърпа. Намажете с растителна мазнина всяка кора и разпределете равномерно около 1 суп.лъж. от плънката. Внимателно повдигате единия край по дължина на кората и започвате да я завивате, повдигайки внимателно кърпата напред. След сато се получи навит фитил, внимателно го повдигаме и поставяме в тавата. Ако започнете от края – подреждате по ръба на тавата. Аз предпочитам да завивам първо в средата и първата напълнена кора я свивам на спирала, около която започвам да добавям по същия начин всяка следваща със застъпване, докато свършат продуктите - плънката или корите. 


При мене обикновено все не достига плънката и се налага да правя допълнително. Обичам да има много тиква и канела, да е сочен и мек тиквеника. Когато успея точно да разпределя плънката към броя на корите и хубаво го навия се получава спирала с равномерна дебелина, изпълваща цялата тава. Поливаме с тънка струйка мазнина цялата баница и напръскваме обилно с топла (не гореща) вода. Оставяме на топло място, няколко минути всичко да попие, докато чакаме да загрее фурната. Лекичко разклащаме хоризонтално тавата, за да се наместят хубаво корите и плънката и слагаме баницата да се пече в загрятата фурна.


Печете до златисто в предварително загрята до 180 градуса фурна - 25-30 минути. Напръскайте баницата с 1 суп.лъж. вода и покрийте, за да почине, като така ще омекват и твърдите корички отгоре.
Охладете тиквеника и по желание поръсете с малко пудра захар. 



Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми.

45 коментара:

  1. Мисля да опитам рецептата за баница с тиква - изглежда разкошно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Надявам се да ви се услади и да споделите! :)

      Изтриване
    2. Стана страхотен!!! До сега винаги съм слагала тиквата сурова, но вече ще го правя по този начин. Тъкмо влезнах да си припомня рецептата, за да не изпусна нещо :-). Някой път ще прегледам и другите рецепти.
      Успех!

      Изтриване
    3. Ето това е хубава новина! Надявам се, че ще харесаш и опиташ и друго мое предложение. Весели празници!

      Изтриване
    4. рецептата ми допада и ще я пробвам

      Изтриване
    5. Непременно я пробвайте, описанията са сложни, но изпълнението не е трудно. Ще очаквам да споделите резултата!

      Изтриване
  2. Така, снимките са страхотни, а за тиквеника нямам думи облизвам си пръстите без да съм го опитвала. Затова отивам да настържа тиквата и да го правя по Вашата рецепта. Надявам се да стане.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз обичам тиквеника, по-сочен и с повече плънка. Ако и вие харесвате такъв, предполагам, че ще ви хареса рецептата. Наминете да разкажете! :)

      Изтриване
  3. Страхотна е рецептата, благодаря! За трети път я правя тази есен и почти не мога да се доредя до тиквеника от злоядия ми син ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албена, много ме зарадва! Бъдете живи и здрави и весело посрещане на празниците! :)

      Изтриване
    2. Tazi recepta e velikolepna za vsqkakvi obichai mnogo se radvam che sam se natiknala na tazi prekrasna banica s tikva da e preblagosloven tozi koito q e ismislil

      Изтриване
  4. Според мен е страхотна.След малко започвам да я правя и се надявам да стане така апетитна както на снимките!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще стане разбира се. Желая прекрасни, уютни и топли празнични дни! :)

      Изтриване
  5. Благодаря за рецептата.Мисля да изненадам съпругата си за бъдни вечер.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ееех, какви щастливи съпруги имало по празниците! Това е мил жест и прекрасна изненада. Ще чакам да споделите реакциите на семейството?!
      Щастливи, топли и уютни празници! :)

      Изтриване
  6. Благодаря за рецептата! Баницата стана превъзходна, носих я на приятели, с които бях на Нова година и обрах овацийте.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, че хубаво! Правите ме щастлива. Радвам се, че сте впечатлили приятелите си и дано Новата 2013г ни донесе повече късмет и успехи!

      Изтриване
  7. Браво Или! Получи се отлично, много много ти благодаря за подробните указания!Да си ни жива издрава, успех!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за хубавата рецепта!Усетих, че ще е страхотна, още докато гледах снимките. Описано е достатъчно подробно и не е трудна за изпълнение. Направих я за Коледа, стана перфектна! И на мен често не ми достига от плънката, за това, този път, преброих предварително колко листа са ми корите и с лъжица леко разделих плънката, колкото да имам зрителна представа за приблизителната доза за лист.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и весели празници! Чудесна идея за оринтировъчното разделяне на плънката. Хитринката и аз я прилагам понякога, ама не винаги ми се получава при загребването, нали все бързаме. По-важното е, че сте похапнали доволно! Поздрави!

      Изтриване
  9. Благодаря Ви за страхотната рецепта! Вече веднъж правих този тиквеник и всички си облизоха пръстите. Сега пак прерових всички рецепти в нета, за да намеря пак Вашата. Този път обаче ще си я запиша в тефтера :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви за комплимента! Правите ме щастлива! Сладки и вкусни семейни моменти! :)

      Изтриване
  10. Изпробвах рецептата - получи се доста добре, като изключим , че цвета на пълнежа не беше така оранжев, а по-скоро кафяв - може би е от повечето канела (обичам канелата да е в изоблие).

    Благодаря, за подробните инструкции ! Аз не се занимавам често с кулинарство и оценявам всяко "късче" незначителна информация.
    Работя с хора, които не са българи и им занесох от тази баница - много я харесаха и даже някои от тях изпробваха рецептата ..успешно :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, и според мене плънката се е оцветила от канелата. И аз я обичам, но другите около мен - не до там.
      Старая се да публикувам освен основната рецепта, именно малките подробности, защото са част от успеха. Търся същото, когато и аз подбирам нови рецепти, защото често пъти оставам много разочарована от резултата, явно правя грешки, вероятно елементарни.

      Благодаря за комплиментите, отправени от вас чрез толкова други хора! Дано винаги ви е вкусна баницата с тиква!

      Изтриване
  11. Страхотен тиквеник стана! По хубава и точна рецепта досега не съм срещала в кулинарния сайт! Аз дори сложих и 3 пъти повече канела щото ми харесва.Иначе всичко е точно премерено и претеглено по рецептата ! Специални поздравления за създателя и всичко най-хубаво му желая! :] <3






    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еха, колко хубаво! Това много ме радва. Самата аз тази година нито един път не приготвих тиквеник, но пък вие сте доволни и заради мене.
      Относно обясненията по рецептите, старая се да съм по-обстоятелствена, че често пъти като чета някъде рецепта - изредени продукти и изведнъж хоп, готово. Детайлите с един ред указани, а те са пътя към успеха, особено за любители кулинари като мене. :)

      Изтриване
  12. Благодаря за споделеното умение. Досега винаги тиквеникът ми загаряше отгоре и го правих под
    фолио. Кой да се сети, че се напръсквал с вода преди изпичане. Този път се получи както трябва.
    Ще запомня тази безценна хитринка.
    Желая ви успех във всички начинания.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че се е получила баничката!
      Аз мразя да пека тестени продукти от рода на питки, баници, козунаци и т.н. Но като няма кой друг се налага да го правя разбира се. Моята фурна е доста силна и от както се помня винаги почти "давя" баниците си - сладки или солени, преди да ги мушна във фурната. Приемам го като технология, но се оказа, че като отидох на гости, на друга фурна, приготвена по същия начин баница, остана кашкава. Зависи разбира се и плънката колко е влажна и ще попие в корите. Така, че трябва да се процедира внимателно с мокренето отгоре.

      Изтриване
  13. Току-що я измъкнах от фурната и ухае чудесно ммммм!:) благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  14. Тази вечер изпробвах рецептата ви ! Страхотна е ! Благодаря ,че я споделихте с нас !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, толкова много ме зарадва! Желая ти весели, топли и светли празници!

      Изтриване
  15. Браво, Петя! Изглежда прекрасно! Почвам да я правя по твоята рецепта. Адаш ти - Петър от Ню Йорк. Желая ти спокойно и щастливи празници!!!

    ОтговорИзтриване
  16. Правя я от няколко години, всеки път резултатът е един и същ - уникално вкусна :) Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весела и вкусна Коледа и щастлива и здрава нова година!

      Изтриване
  17. Направих току що плънката, толкова е вкусна. След малко се захваща и с другата част, ще се похваля по-късно. Страхотна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Miroslava Chantova току що видях и двата коментара, преди и след приготвянето на тиквеника. По погрешка изтрих коментара ти "Miroslava Chantova написа нов коментар за публикацията ви "Баница с тиква (тиквеник) с готови кори": Направих я на Бъдни вечер, стана толкова вкусна, че става по нощите да дояждам. Страхотна рецепта! "

      Моля, да ме извиниш! Радвам се, че резултата е бил подобаващо празничен и коледно вкусен! Желая ти още вкусни моменти и светли празници!

      Изтриване
  18. Аз я направих и се пече в момента .
    Използвам насърганата тиква сурова , такава е традицията от майка ми !
    Благодаря ! Направих справка за количеството олио и захар , и колко време се пече!
    Весела Коледа :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Marianna Tcholakova и аз съм опитвала със сурова тиква, защото предпочитам да не си усложнявам приготовленията. За себе си установих, че става по-хубаво и вкусно, когато тиквата е обработена и омекнала. Корите също се завиват по-добре. Всъщност дори обичам и ям сурова тиква. Важното е да се съобразиш с вашите предпочитания и да има тиквиник на масата, споделен с любими хора.
      Желая ти весели и щастливи празници!

      Изтриване
  19. А,какво мислите за сиропиран тиквеник? Никога не съм правила и ми се ще да получа съвет от можещ, защото не ми се ще да заприлича на баклава....

    ОтговорИзтриване
  20. Аз съм поливала с оскъдно количество студен сироп горещия теквеник. Не много, да не стане на каша, колкото е да омекне и да не хрупат коричките, особено ако плънката е семпла или по-суха.

    ОтговорИзтриване
  21. Връщам се към тази великолепна рецепта отново и отново. Мои познати, които не говорят български, ми я поискаха, след като опитаха направения по нея тиквеник.
    Дали не може да прикачите и видео което нагледно да показва какво как точно се прави със всичките му тънкости?
    Иначе, с помощта на Google Translate мояте позната се запозна с рецептата и ще я изпробва в най-скоро време. 🙂

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за високата оценка за рецептата! Идеята за видео е хубава, ще помисля за това.
      Рядко правя тиквеник, предимно по Коледните празници. Мисля, че почти е невъзможно да не се получи чудесен резултат. Трябва да се внимава плънката да не се препържи и тиквата със захарта да се втечни много, защото тогава става по-трудно навиването на корите, тъй като те бързо попиват и омекват.
      Успех и на вашите приятели! Споделете после дали са се справили?! 🙂

      Изтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...