Начална страница

четвъртък, 26 април 2012 г.

Супа от лапад (коприва, спанак, киселец)


Лападът и киселецът вече набират сила и ръст и точно сега е времето да заситите зажаднелите си за зелено сетива с една богата и свежа пролетна супа. Това е една пролетна, икономична и бърза  рецепта, за която вероятно всяка домакиня има свой подход при приготвянето.




Необходими продукти:
  • 500 г. лапад;
  • 1 бр. яйце;
  • 3 с.л. кисело мляко;
  • 1 гл. стар лук или (3-4 стръка пресен);
  • 1-2 стръка пресен чесън;
  • 1-2 бр. моркови;
  • 5-6 стръка пресен джоджен;
  • 1 к.ч. ориз (фиде);
  • 1 с.л. червен пипер;
  • олио, черен пипер;
  • 100-150г натрошено сирене.



Начин на приготвяне:

В тенджера в 5-6 с.л. олио задушаваме измитите и нарязани чесън, лук и моркови. Като поомекнат след 2 мин. ги заливаме с около 500 мл. гореща вода и похлупваме. Прибавяме измития попарен, изцеден и нарязан лапад (копривата се претрива с чуканче или с пасатор). Посоляваме и добавяме червения пипер. Подправяме с джоджен. Когато заври слагаме ориза (фидето) и разбъркваме. Варим 10-15 мин. и супата е готова за застройване. Отстраняваме от огъня и оставяме да поизстине малко.



В купа разбивате с вилица яйцето, добавяте 2 с.л. кисело мляко и разбърквате.
Поставяте купичката със застройката съвсем близо до съда със супа.С черпак загребвате от бульона и на много тънка струйка наливате при яйчената смес, която не спирате да бъркате непрекъснато. Доливайте постепенно няколко черпака и бъркайте постоянно яйчено-млечната смес, докато застройката се темперира. След това изсипвате на тънка струя темперираната застройка в супата, като тогава нея бъркате непрекъснато. Целта е да не се пресече белтъка на яйцето. Пожелание може да я поръсим с пресен магданоз, целина.
Сервирайте я топла и при поднасянето, сложете натрошено сиренце, много й подхожда.





Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми.



5 коментара:

  1. Ох, твоите снимки са едни от най-изкушаващите в блог пространството за мен. Просто не им устоявам!
    Как ги снимаш тези ястия не знам, ама макар и да съм преяла с разни щуротии преди вечеря, коремът ми забушува. :)
    Страхотна супа с любими съставки!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кокона, твоите комплименти ме разнежиха! Благодаря ти! Радвам се, че ми гостуваш в блога :)
      Обичам да снимам, може би също толкова, колкото и да готвя и вероятно от там се получава този ефект, който така ти въздейства. Иначе снимам с един много обикновен и ефтин фотоапарат, с който не бих мога да постигам ефектите, които бих искала, но се радвам, че това не си е проличало в публикациите ми. ПРекрасен ден!

      Изтриване
    2. Определено не си личи:)
      И аз снимам с обикновен апарат и колкото мога:) Все пак кулинарията е хоби - не съм фотограф ;)

      Изтриване
  2. разкошна супичка! моята баба Ги готвеше същата! невероятна кърпичка присъства на последната снимка! браво, илина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Явно и вида на супата и десена на кърпата имат сантиментална стойност за вас. :)

      Изтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...