Начална страница

четвъртък, 15 март 2012 г.

Ароматен чай от джинджифил



Днес пак заваля сняг, вероятно последния за тази зима. Реших да си приготвя топла и ободряваща напитка - чай... Когато бях дете, асоциирах чая единствено с настинка и се съгласявах да го пия само, когато бях болна. Минаха много години преди да осъзная от разнообразието на чайовете и ползата от тях.. Сега пия чай от какво ли не, по всякакъв случай и през всеки сезон.






За първи път обаче опитах чай от пресен джинджифил и установих, че ми допада и надмина   очакванията ми. Досега не бях използвала в моята кухня  този корен, при това пресен, ако не броим няколкото опита със суха подправка от пакетче, която добавям по рецепти в медените бисквитки. Там определно съм си забранила да я добавям в бъдеще.
Много пъти съм гледала в панерите на големите вериги магазини джинджифил, но някак си се отнасях резервирано и все не му идваше реда да го опитам. Поразрових из нета за рецепти и опитах в ястие, но да си призная никак не ми допадна парливия и лимонен вкус в яденето – нито на мене, нито на останалите в къщи. 



Преди да го зачеркна окончателно като подправка ми остана единствената алтернатива да го оползотворя като отвара и този път ми хареса. Чая от джинджифил се оказа и много полезно течно удоволствие.

Необходими продукти:
  • Парченце джинджифил (пресен корен, колкото малък орех);
  • 3 - 4 резанчета ябълка;
  • 1 щипка канела на прах;
  • 1-2 щипки карамфил (7-8 бр. цветчета);
  • 1-2 резанчета лимон по желание;
  • Мед за подслаждане по желание;

Начин на приготвяне:
Настъргвате или нарязвате на ситно парченцето джинджифил. Измивате ябълката и си нарязвате няколко резанчета, заедно с кората. В голяма (около 1,5л) огнеупорна кана загрявате (наливате) много гореща вода. Добавяте джинджифила, ябълката, канелата и карамфила. Похлупвате и запарвате около 15-20 минути преди употреба. Би било добре да се върне на огъня и да се остави да покъкри няколко минути, заедно с всички съставки. Получава се експлозив от аромати. Прецеждате и след като поизстине, подслаждате с мед или кафява захар на вкус. Аз лично не подслаждам никакъв чай или кафе. Препоръчвам първо да опитате напитката и тогава евентуално да добавяте лимон, защото самия джинджифил има силен подобен вкус.


Джинджифил (Ginger)

Чаят от джинджифил е напитка, която присъства в източната кухня и е любима напитка на всички, които се занимават с йога или следват съветите на аюрведа. Може да се използва и за отслабване, но в сезона на есенните настинки е нещо, което може да ни помогне да останем здрави. 

Според аюрведа джинджифилът принадлежи към горещите продукти, които, стимулират кръвообращението и ускоряват на метаболизма на организма. Помага и за запазване на свежия и младежки вид на кожата. 

Корен от джинджиил може да се купи в по-големите магазини и да се съхранява в хладилник повече от месец. Коренът може да се нареже на тънки ивички с остър нож, може и да се настърже. За 24 часа може да се приеме корен с големината на малка слива и 2 литра вода. 

Много добре се съчетава със зелен чай, лимон и други билки като маточина, мента или да добавите 1-2 карамфилчета или сушени боровинки. Хубаво е да се приема през деня след извършване на активно движение, след занимания с йога, но не и вечер, защото действа ободряващо. 

Основната рецепта е да се сложи да заври 2 литра вода и добавете около 1 с.л. нарязан на ситно джинджифил. Когато заври отсранете от огъня и съхранявайте в термос. Можете да го носите през целия ден с вас. Ако искате да отслабнете пийте от този чай 30 мин преди ядене. 

Хубав чай се получава, ако залеете 1 с.л. нарязан на ситно джинджифил с 2 литра вода и го оставите така за една нощ. На сутринта го сложете да заври и оставете да ври около 15 мин. Оставете чая да се охлади и добавете прясно изцеден лимонов сок и мед на вкус. 

Ако стe настинали и искате да се преборите с кашлицата има един много бърз вариант – смесете 1 с.л. мед с 1/2 ч.л. джинджифил на прах и добавете малко нарязана на ситно лимонова кора. Изяжте го на малки хапки. Определено ще се почуствате по-добре.


Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми.

2 коментара:

  1. Или,
    и аз много обичам джинджифилов чай, главно заради лютивата нотка! Но тъй като времето отива на подобрение, този вариант ще го оставя за догодина;) Минавам на студен;)
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Мъх, на мене точно този лютив акцент не ми допада особено. Да се надяваме, че пролетта вече идва наистина и все по-често ще търсим разхладителните напитки.

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...