Начална страница

петък, 23 септември 2011 г.

Агнеса


Необподими продукти:

  • 4 яйца;
  • 150-160 г масло;
  • 2 ч.ч. пудра захар;
  • 1 ч.ч. брашно;
  • 1 ч.ч. орехови ядки;
  • 1-2 ч.л. бакпулвер;
  • 1 капсула ванилия (2 пакетчета ванилия на прах).



Начин на приготвяне:
  1. Отделяме белтъците на 4 яйца и ги разбиваме с миксер, като постепенно добавяме пудра захар.
  2. Наливаме разтопено масло. 
  3. Разбъркваме, добавяме ванилия и смлени със захар орехови ядки.
  4. Нанасяме сместа в намаслена и набрашнена тавичка, която загряваме предварително. Печем блата във фурна, загрята на 180 градуса около 40 мин.
  5. Приготвяме крема. Разбъркваме жълтъците с пудра захар и нанасяме крема върху изпечения и охладен блат. Изсушаваме сладкиша във фурна, загрята на 50-60 градуса, за 10 мин., нарязваме го на парченца и сервираме.
Забележка: Блатът трябва да бъде тънък. Моята тава е кръгла с диаметър 31 см. Оставете блата да изстине напълно, преди да го залеете с крема и да го върнте във фурната. Следете да не се изсуши много, просто трябва коричката леко да побелее и да се стегне и е готово.
Всеки приготвя десерта по различен начин, неповторимата коричка отгоре също има модификации.

Тъй като жълтъците остават в суров вид при всички положения, хубаво е да приготвите рецептата с напълно пресни и сигурни като качество яйца.

Охладете готовия десерт. 

Разрежете на малки ромбове и сервирайте.




Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми.

2 коментара:

  1. Прекрасен сладкиш, Или!:-))) Толкова отдавна не съм го правила. Единствената разлика при мен е, че аз го оставям да си изсъхне така, не го слагам във фурната.
    Великолепни снимки!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти Мони! Коментарите ти винаги ме стимулират. Напоследък съм доста натоварена, но се опитвам да стъкмя нещо бързичко за радост на близките ми. Този сладкиш го помня от детството ми. Една съседка често го приготвяше и ме черпеше и от тогава ми е любим. И аз рядко го правя. Преди чаках да изсъхне, но в топлото време не ми се искаше да рискувам да суша жълтъчния крем и фурната в случая свърши чудесна работа...пък и бързо и без чакане удоволетворих лакомите погледи наоколо.

    ОтговорИзтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...